Saturday 23 July 2011

PERMULAAN HIDUP

Assalamu'alaikum.. permulaan hidup bergelar seorg guru merupakan satu cabaran bt diriku.. bermula dengan mendaratnya kapal terbang MAS di lapangan terbang Tawau pada 25hb 11 2010. Aku melangkah dengan penuh debar kerana tiada siapa yg aku kenali di bumi sabah ini.. mujur sepanjang perjalanan dari lapangan terbang KLIA aku mengenali kak masliani yg merupakan anak jati Tawau.. jadi dari gambaran yg dia berikan pd ku tentg Tawau...aku boleh menarik nafas lega kerana Bumi Tawau majoriti org Islam..xseperti K.Kinabalu.. bersyukur kehadrat Ilahi krn memakbulkan doaku.
pelik tapi benar.. aku dikehendaki dtg ke sekolah setiap hari walaupun 22hb11-31hb12 2010 merupakan cuti persekolahan. terima arahan dengan lapang dada.. thanks bt kerani yg menyambut kehadiranku.. kenalkan aku dgn PPMku kak ieta.. bermula dari ctu...aku sellu ke kelas utk mencantikkan kelas yg bakal aku ngadap stiap hari.. dibantu oleh PPM aku berjaya bt perubahan dlm kelas tu.. alhamdulillah...
kini setelah 7buln aku mengajar..bnyk kenangan manis dan pahit telah aku telan..
                                                        Puan Rosita Bt. Abd. Bakil (PPM)


                                                    Amani Syazana bt Abdillah ( Autisme)


                                                    Ahmad Selamat b. Amidul (Sindrom Down)


Muhamad Aiman b. Herlan (Autisme)
aku xpernah mengajar budak istimewa secara formal, ms praktikal pun aku ngajo budak pra perdana..so, satu cabaran yg teramat sgt.. Alhamdulillah dgn kehadiran Nur Kamilah dlm keluarga yg menjadi tempat aku praktis sgl ilmu slma aku belajar di Universiti, telah memudahkan aku memahami  psikologi muridku.. ape yg aku cuba bt adalah TRY n ERROR....

No comments:

Post a Comment