Wednesday 27 July 2011

AHLI BERTAMBAH

Assalamu'alaikum,
Alhamdulillah, pada pertengahan bulan Februari Ana telah membuat Ujian Penilaian untuk penempatan murid Prasekolah Integrasi. Pertama kali Ana membuat ujian itu terhadap kanak-kanak tersebut. tiada pengalaman melihat dan membuat ujian seperti itu sebelum ini. Maklumlah semasa praktikal, Ana mengajar di kelas prasekolah perdana sebab memang opsyen major Ana adalah Pend. Awal Kanak-kanak. Jadi inilah pertama kali Ana berhadapan dengan murid istimewa di sekolah, melalui sendiri cara menguji kanak-kanak istimewa.. satu Rahsia yg boleh Ana kongsikan, bagaimana Ana boleh tau cara bt Ujian itu ialah Ana mempunyai adik istimewa. Kesempatan berjumpa dengan doktor, dan melihat cara doktor bertanya emak, Ana aplikasikan kepada kanak yang Ana Uji tersebut. Lawatan daripada jururawat ke rumah semasa adik baru berusia 4 tahun, telah memberi Ana pengalaman bagaimana cara mengetahui perkembangan kanak istimewa (ujian itu la)...
Alhamdulillah Awal April, Faizul Hafiz telah diterima masuk di kelas Ana. Seorang murid yg diawal persekolah, suka menangis apabila Ibunya mahu keluar kelas. Senang cakap tidak boleh berpisah dengan ibunya di awal sesi persekolahannya. tetapi belum pun sampai sebulan, Hafiz sudah boleh terima hakikat bahawa dia ke sekolah untuk belajar dan ibunya menunggunya di luar kelas sahaja. tidak meninggalkannya.
                                                            Faizul Hafiz b. Abdul Basri
Di awal Mei pula Azrin melaporkan diri ke sekolah.. seorang murid sindrom down. agak pandai jika diajar cuma bermasalah pertuturan. suka bermain tetapi akan pergi ke ruang pembelajaran bila di arah.  Azrin suka masuk dalam rak-rak di dalam kelas.kekadang susah juga Ana mau suruh dia keluar... Sabar je layan anak-anak nie...

                                                             Muhamad Azrin b. Roslin
Kini murid Ana sudah seramai 5 orang. Kesabaran yg tinggi perlu ada dlm menghadapi kerenah mereka.. INsyaAllah, Allah sentiasa bersama org2 yg sabar. إن الله مع الصبرين

No comments:

Post a Comment